• پست الکترونیک

    btco[at]partlastic.com
  • تلفن تماس

    5 - 32404181 - 051
ژانویه 26, 2017

معرفی نسخه ویژه‌ ۵۰ سالگی سوپر اسنیک شلبی با ۷۵۰ اسب بخار

قدیمی‌ترین شرکت تیونینگ خودروی آمریکا، در سال ۱۹۶۷ با عرضه‌ی اولین موستانگ سوپراسنیک تاریخ‌ساز شد. شلبی برای بزرگداشت این رویداد، یکی از قوی‌ترین تولیدات تاریخ خود را عرضه می‌کند که یک سوپراسنیک مدرن است.

اولین مدل موستانگ در سال ۱۹۶۴ تولید و به‌ یک‌باره، به موفقیتی تمام‌عیار برای شرکت فورد و کل صنعت خودروسازی آمریکا تبدیل شد. درست یک سال بعد، کارول شلبی، راننده‌ی موفق مسابقات سرعت ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ که سابقه‌ی بهینه‌سازی و ارتقاء فنی خودروی کوچک فورد کبرا را داشت، به فکر ایجاد تغییراتی در موستانگ افتاد و اولین محصول خود را با کد GT350 در سال ۱۹۶۵ عرضه کرد. کارول شلبی در سال ۱۹۶۷ فورد موستانگ سوپر اسنیک را به علاقه‌مندان خودروهای اسپرت آن زمان معرفی کرد که یک موفقیت جهانی برای کارول به همراه داشت تا شهرت او و شرکت تیونیگ شلبی، از مرزهای آمریکا فراتر رود.

موستانگ سوپراسنیک

محصول سوپراسنیک، برای برند شلبی ارزش بالایی دارد و به همین دلیل ۵۰ سالگی آن هم با یک سوپراسنیک دیگر، گرامی داشته می‌شود. این خودروی مدرن با ۲ نوع پیشرانه‌ی بسیار پرقدرت ۶۷۰ و ۷۵۰ اسب بخار عرضه می‌شود که مدل اول با جعبه‌دنده‌ی دستی و نوع قوی‌تر با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد. گفته می‌شود سوپراسنیک ۷۵۰ اسب بخاری، در ۳.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را ظرف مدت ۱۰.۹ ثانیه طی می‌کند.

موستانگ سوپراسنیک

جو کانووی، مدیرعامل برند شلبی می‌گوید:

وقتی ما در سال ۲۰۰۷ یک موستانگ سوپراسنیک ۶۰۰ اسب بخاری تولید کردیم که استانداردهای تردد در خیابان‌ را داشته باشد، با تحسین و استقبال جهانی روبرو شدیم. ما سنت خود را ادامه دادیم و حالا به یک سوپراسنیک جدید رسیده‌ایم که روح اصیل شلبی را در خود حفظ کرده است.

موستانگ سوپراسنیک

نسخه ۶۷۰ اسب بخاری سوپراسنیک ۲۰۱۷، در حالت پایه ۷۰ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو، علاوه بر پیشرانه‌ی قدرتمند، در سیستم تعلیق و فنربندی هم ارتقاء یافته است و اتاق آن با تجهیزات اسپرت و  تقویت‌کننده در مقابل واژگونی، بهینه‌سازی شده است. رینگ‌های آلومینیوم فورج‌کاری‌شده‌ی ۲۰ اینچی همراه با سامانه‌ی ترمز ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب برای سوپراسنیک طراحی شده‌اند که سیستم خنک‌‌کننده‌ی مخصوصی برای آن در نظر گرفته شده است.

موستانگ سوپراسنیک

تقریبا تمامی بدنه‌ی خارجی خودرو، توسط مهندسان شلبی بازطراحی شده‌ است و حتی‌جلو پنجره، کاپوت جلو و اسپویلر عقب در سوپراسنیک جدید، اختصاصی است. در فضای داخلی، لوگوی شلبی و بزرگداشت ۵۰ سالگی این خودرو در همه‌جا دیده می‌شود و عبارت مخصوص گرامیداشت سوپراسنیک و تولید محدود آن، روی رکاب‌های جلو و پنل پشت فرمان، نقش بسته است.

موستانگ سوپراسنیک

تنها ۵۰۰ دستگاه از سوپراسنیک ۲۰۱۷ ساخته خواهد شد که همگی آن‌ها قرار است کاملا طبق سفارش مشتری تجهیز شوند. حتی برای نوع توربوشارژ، سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرانه و سازنده‌ی سیستم تعلیق و کمک‌فنرها، برندهای مختلفی توسط مهندسان شلبی پیشنهاد می‌شوند که مسلما علاوه‌ بر ظاهر، روی عملکرد فنی این خودرو تأثیرگذار خواهد بود. قرار است اولین سوپراسنیک امسال با قدرت ۷۵۰ اسب بخار در حراجی معروف برت-جکسون (Barrett-Jackson) با شماره‌سریال ۱/۵۰۰، به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته شود.

موستانگ سوپراسنیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *